01 02 03 Scattered Confetti: I'm on a Roll. [Another "Open Book" Layout] 04 05 15 16 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 31 32 33

I'm on a Roll. [Another "Open Book" Layout]

34
--- Deutscher Text am Ende des Posts ---

Today I'm back with one more layout with the beautiful "Open Book" collection by Maggie Holmes for Crate Paper. I loved this collection right from the beginning when it was revealed on the Crate Paper blog. But to be honest, when I finally had it in my hands, I was a bit uninspired and I didn't really "feel" the collection.
But this was in the middle of this autumn/winter bad weather funk, so everything I came up with was a bit moody and not cheerful at all. But now that spring is near, the collection feels fresh and light to me and I love creating with it!! :)

And I'm sure the fact that the days are getting longer and there's more daylight which means more and better photos which means more to scrap about also helped a lot ;)

So, here comes the next (and probably not last) layout with this beautiful collection:



Except that white paper with gold polka dots and the enamel dots, everything on this LO is from the Open Book collection. There's just SO much of everything in those embellishment packs/sticker sheets.

For the journaling I mixed the alpha stickers from the phrases/accent stickers with my handwriting. And although I don't like my handwriting, I kinda like how it turned out.
The rest of the LO is fairly simple and quite typical me: strips of paper, stitching, mist splatters and a good dose of enamel dots!
 

Oh, and I just can't get enough of those gold glitter word stickers!! It was a real struggle to really use them on my layouts (you know, hoarding them and all) but I'm sure glad I did!! 

Okay, and now I'm ready for spring!!! Not only because the weather gets better and the temperatures warmer, but also because this week some exciting things and opportunities started popping up and it feels like a "fresh start", as if the new year really just started now!
I'm super excited and I hope everything works out as planned. Can't tell you more right now, but I'll let you know as soon as possible! :)

Products used:
Crate Paper "Open Book" - Glitter Foam Thickers  
Crate Paper "Open Book" - Phrase & Accent Stickers
Crate Paper "Open Book" - Ephemera Pack  
Crate Paper "Open Book" - Vellum Ephemera
Crate Paper "Open Book" - Little Notes paper  
Crate Paper "Open Book" - So Treasured paper
Crate Paper "Open Book" - Memoir paper
Crate Paper "Open Book" - Recollection paper
Crate Paper "Open Book" - Vellum Stripes
My Mind's Eye "On Trend" - Confetti Gold Foil Paper  
Heidi Swapp - Color Shine "Gold"
My Mind's Eye - Enamel Dots

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heute zeige ich euch noch ein weiteres Layout mit der wunderschönen "Open Book" Kollektion von Maggie Holmes für Crate Paper. Ich hab mich in die Kollektion gleich verliebt, als ich sie beim Reveal auf dem Blog von CP gesehen habe.
Als ich sie dann allerdings tatsächlich in Händen hielt, wusste ich nicht so richtig was damit anzufangen.. Irgendwie fühlte sie sich recht "düster" an.. was aber wohl unter anderem daran lag, dass es mitten im kalten, grauen, dunklen, ekligen Winter war und damit verbunden auch einfach alle Fotos, die man machen konnte wenig zum Verscrappen einluden.

Nun, da die Tage wieder länger und heller werden und der Frühling immer näher kommt, fühlt sie sich allerdings schön frisch und zart an und es macht richtig Freude sie zu verarbeiten!

Das Layout besteht, bis auf das weiße Papier mit den goldenen Punkten und den Enamel Dots, vollständig aus Produkten aus der Kollektion. Ich find's immer wieder erstaunlich, wie viel in den ganzen Packungen eigentlich drin ist - da lassen sich schon so einige Projekte mit machen!

Das LO ist mal wieder ziemlich typisch "Ich" - gelayerte Papierstreifen, Nähmaschinenstiche, ein paar Spritzer Farbe und natürlich noch ein paar Enamel Dots!
Für das Journaling habe ich die schwarzen Alphabetsticker vom Phrase & Accent Stickerbogen mit meiner Handschrift gemischt.
Auch wenn ich meine Handschrift nicht so gerne mag, bin ich doch ganz zufrieden damit wie es letztendlich aussieht :)

So - und nun kann der Frühling echt kommen!!! Nicht nur wegen der wärmeren Temperaturen und dem besseren Wetter, sondern auch, weil sich gerade einige spannende Sachen entwickeln und sich diese Woche ein paar tolle Angebote und Chancen für mich auftun und sich dadurch der Frühling wie ein kleiner frischer "Neustart" anfühlt. So, als würde das neue Jahr eigentlich erst jetzt beginnen.
Mehr kann ich leider noch nicht verraten, aber ich hoffe ihr drückt mir die Daumen, dass alles klappt! :)

Labels: , , ,

35 36 37 38